گروههای جمعی حلقه های مربع صفر

پایان نامه
چکیده

در این پژوهش گروههای جمعی r^+ را از حلقه هایی تحت عنوان حلقه های مربع صفر r ((zero square ring که در آن بازای هر x?r، x^2=0 ولی r^2?{0} را مطالعه می کنیم. چنین گروههایی را گروهای مربع صفر می نامیم. اگر روی گروه آبلیg نتوان حلقه مربع صفر تعریف کرد آنگاهg را گروه مربع ناصفر می نامیم . گروههای مربع ناصفر را از بین گروههای آبلی تابدار، بخشپذیر و بطور کامل تجزیه پذیر شناسایی می کنیم. همچنین در مورد گروههای مربع صفر پوچ (مربع ناصفر) آمیخته نیز چند قضیه بیان می شود. در این پایان نامه گروههای مربع صفر با استفاده از حلقه های درونریختی گروهها ساخته می شوند. در نتیجه ثابت می شود که تعداد زیادی گروههای مربعی صفر قویاً تجزیه ناپذیر بدون تاب از رتبه متناهی وجود دارد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گروههای جمعی حلقه های بی تاب

هدف از انجام این رساله بررسی ساختار حلقه های روی گروههای بی تاب بوده و سعی بر آن است که با در نظر گرفتن خواص مربوط به برخی پایاهای گروههای بی تاب، که برخی از مهمترین آنها عبارتند از: نوع، رتبه، گروه همه ی ضربهای روی یک گروه و ...، خواص حلقه های روی گروه پیش بینی و تشخیص داده شود یا بالعکس. در منابع [1] و [2] اقدم و نجفی زاده با استفاده از مجموعه نوع برخی گروههای غیرپوچ از رتبه دو، حلقه های روی...

بررسی گراف جمعی یک حلقه جابه جایی بدون عنصر صفر

فرض کنید ‎$ r $‎ حلقه ای جابه ‎جایی و یکدار و ‎$ z(r) $‎ مجموعه مقسوم علیه های صفر حلقه ‎$ r $‎ باشد. گراف جمعی حلقه ‎$ r $‎ گرافی است که رئوس آن عناصر حلقه می باشد و دو راس متمایز ‎$ x $‎ و ‎$ y $‎ مجاورند اگر و تنها اگر ‎$ x+y in z(r) $‎ . این گراف با نماد ‎$ t(gamma(r)) $‎ نمایش داده می شود. در این پایان نامه دو زیر گراف ‎$ t_0(gamma(r)) $‎ و ‎$ z_0(gamma(r)) $‎ که رئوس آن به ترتیب ‎$ r ^* $...

گراف مقسوم علیه های صفر حلقه جابجایی

در این پایان نامه،هدف اصلی بررسی و مطالعه رأس های برشی گراف های مقسوم علیه صفر حلقه های موضعی وغیرموضعی متناهی است. همچنین ما به بررسی رأس های برشی گراف های مرتبط به حلقه گالوا می پردازیم . در نهایت رأس های برشی و مجموعه های برشی حلقه ) ? (zni را با جزئیات بیشتر مورد مطالعه قرار می دهیم . مطالب این پایان نامه برگرفته از [11] و [9] می باشد.

15 صفحه اول

گراف مقسوم علیه صفر حلقه های خاص

در این پایان نامه ما گراف مقسوم علیه صفر حلقه جابجایی را در حالتی که حلقه یک حلقه منظم ون نیومن یا یک حلقه کاهش یافته است، مورد مطالعه قرارمی دهیم.

15 صفحه اول

نگاشت های جمعی حافظ ضرب جردن صفر روی جبرهای عملگرها

اگر ? نگاشت جمعی پوشا بین دو جبر عملگری باشد که در رابطه خاصی صدق می کند تحت شرایط خاص نشان می دهیم ? یک همومورفیسم جردن ضرب شده با یک عضو مرکزی است. در حالت خاص اگر k و h دو فضای هیلبرت با بعد نامتناهی(حقیقی یا مختلط) باشند(a=b(hو(b=b(kآنگاه عدد ثابت غیر صفر c و نگاشت وارونپذیر خطی یا مزدوج خطی u از h به k وجود دارند که در شرط خاصی صدق می کند.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تبریز

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023